kastengrenskitchen.blogg.se

Mat & Drycker och allt som hör därtill

Svalkande iste

Kategori: Mat & Drycker

Iste är något som man kan dricka året runt.

Men på sommaren kommer den absolut bäst till sin rätt.
 
Receptet är alkoholfritt, men ska man ha den som en välkomstdrink kan man med fördel ta några stänk av en mörk rum när man serverar. 
 
 
Detta är försvinnande gott... så gör dubbel sats (när du ändå är igång). 
 
Ingredienser 
 
Vatten 1 liter
Rooibos te 5 påsar
Passionsfruktjuice 2 dl
Ananasjuice 3 dl
Råsocker 3 msk 
Citron 2 st
Lime 2 st 
Myntablad 10 st
 
Koka upp vatten och häll i ett värmetåligt kärl
 
Lägg i tepåsarna, råsocker och myntablad.
 
Låt dra till önskad styrka (jag har påsarna i ca 8 min) 
 
Pressa i saften från citronerna och limefrukterna 
 
Häll i ananasjuice och passionsfruktjuice 
 
Ställ i kylen tills teet är riktigt kallt
 
Fyll upp önskat antal glas med is och varva med bär och myntablad om så önskas 
 
Fyll på med te och stick ner ett eller två sugrör och njut. 
 
Tycker du om det du läser så klicka gärna på hjärtat eller skriv en kommentar. 
 
Mvh Fredrik 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-08-18 | 10:35:31

    Detta skall jag absolut prova 👍

    Svar: tycker jag absolut. fantastiskt roligt att du vill prova 😊
    kommenta gärna vad du tyckte.
    Fredrik Kastengren

  • Anonym säger:
    2015-08-19 | 21:08:46

    detta ska jag med prova... ser jättegott ut

    Svar: Vad trevligt. du kommer inte bli besviken 😊
    Fredrik Kastengren

Kommentera inlägget här: